KuKirin G2 Master Electric Scooter

KuKirin alebo KUGOO posledné roky priniesol na trh zaujímavé, prvotne úplne lacné kolobežky, ktoré však vynikali svojim spracovaním a hlavne dostupnosťou náhradných dielov priamo od výrobcu z Poľska. Základné modeli S1 a S1 Pro sa predávajú doteraz a doteraz ich stretávam aj na našich cestách. Spracovanie je na vyššej úrovni ako u podobných modeloch z Číny, avšak cena zostala skoro rovnaká..

Od Kugoo som mal možnosť testovať niekoľko lacnejších kolobežiek a vždy u mňa prevládala spokojnosť. Tentoraz som sa rozhodol otestovať kolobežku zo strednej triedy s cenovkou do 1000€ ( aktuálne v akcii na Banggood dokonca za parádnych cca 800€ s kupónom, alowance kupónom a paypal zľavou) Kukirin G2 Master. Kolobežka prišla z Banggood kuriérom GLS dobre zabalená v 2 krabiciach, tu vnútornú by ste si mali nechať a odložiť pre prípadnú reklamáciu, výrobca myslel aj na to. Vnútri sa okrem samotnej kolobežky a adaptéra nachádza aj malá pumpa na dofúkanie kolies, sada praktických kľúčov na všetky veľkosti skrutiek ktoré na kolobežke nájdete a zámok kolobežky s 2 kľúčami. Celkové balenie váži 39kg, pričom samotná kolobežka má váhu 33kg. Okrem pripevnenia riadítok a možno malej úprave a prispôsobeniu displaya a tlačítok nie je potrebná žiadna akcia a nejaké rozsiahle skladanie. Všetko bolo aj pri kontrole skrutiek pekne dotiahnuté a poskladané už z výroby.

KuKirin G2 Master obsahuje narozdiel od svojich slabších súrodencov G2 MAX a G2 Pro duálny 1000W Motor, pohon je teda na prednom aj zadnom kolese. Osobne som s nim veľmi spokojný, hlavne v strmejších stúpaniach po zapnutí Dual motora kolobežka nemala najmenší problém so záberom, takisto som ho využíval aj v horšom teréne na poli, lesných cestách a podobne. Plyn reaguje rovnomerne, kolobežka nekope pri prudšom pridaní plynu.

Batéria má kapacitu 20.8Ah / 52V / 1081.6KW.H. Dojazd záleží od Vašej váhy, papierových 70km asi nedosiahnete, pokiaľ teda nie ste 40kg číňan, pri 80kg sa reálny Dojazd pohybuje zhruba od 55-60km, podľa vyťaženia kolobežky, spôsobu jazdy a rýchlosti jazdy. Nabíjací konektor je konečne umiestnený nad deck-om pri riadiacej tyči a je zakrytý plastovou krytkou s pružinou, podľa mňa je to oveľa lepšie riešenie ako konektor naboku pod deckom ako pri LAOTIE kolobežkách s gumenou zasuvacou krytkou ktorá sa vám po pár použitiach už nedá poriadne zasunúť alebo stále vypadáva. Je tu však len jeden konektor pre 1 nabíjačku, nabitie do plna Vám tak bude trvať 10-11 hodín..

KuKirin G2 Master má sklápacie, výškovo nastaviteľné riadítka s tromi možnosťami nastavenia výšky. Kolobežky tak vedia naplno využiť aj menšie aj vyššie postavy. Sklopenie a zaistenie zabezpečuje masívna otočná zarážka, vďaka ktorej sú riadítka stabilné a nijako nepérujú pri jazde. Kolobežka je skonštruovaná z pevných materiálov a zliatiny hliníka, všetko je masívne a vôbec nevyzerá lacno ako pri čínskych modeloch. Mne osobne imponuje hlavne pogumovaný deck, ktorý je plne umývateľný narozdiel od laotie smyrgľových deckov. Taktiež je super aj zadný masívny nášľap o ktorý sa viete bez problémov oprieť.

Na riadítkach v strede sa nachádza veľký Display ktorý je smerovo nastaviteľný, ponúka dobrú čitateľnosť aj na priamom slnku. Je navyše pekne spracovaný, nájdete tu údaj o rýchlosti, aktuálnom jazdnom móde, zapnutí svetiel či smeroviek, informácie o odometri či aktuálnom nabití a hodnote batérie vo Voltoch. Napravo od neho sa nachádza dvojica tlačidiel pre zapnutie a vypnutie kolobežky a tlačidlo pre voľbu single/Dual režimu. Pokiaľ je kolobežka zapnutá krátkym stlačením zapinacieho tlačidla viete zmeniť aktuálny režim, v prvom kolobežka dosahuje 20km/h, v druhom 40km/h a v treťom 60km/h.

Naľavo od displaya zase nájdete ovládanie svetiel, jedno tlačidlo na zapnutie a vypnutie predného svetlometu, zadného svetlometu, ambietného podsvietenia decku a dvoch predných a dvoch zadných svetielok na decku. Kolobežka dokonca obsahuje aj smerovky, tie však zapnú len prerušované blikanie práve svetielok na decku.

Kolobežka je obutá na 10″ pneumatikách s terénnym vzorkom, ktorý je stabilný v terénne ale takisto na prekvapenie nie je nejako extra hlučný ani na ceste a asfalte. Kolesá sú rozoberateľné, pri prípadnom defekte tak len jednoducho odkrútite zopár šrúb na kolese a vymeníte, pripadne opravíte dušu. O pruženie sa starajú olejové, závitom nastaviteľné tlmiče vpredu aj vzadu. Jazda ani po väčších nerovnostiach nie je nepríjemná, spolu s pneu vedia absorbovať väčšinu nárazov. Čo má naozaj prekvapilo sú diskové brzdy. Boli perfektne nastavené už z výroby a fungujú naozaj perfektne, doteraz som sa nestretol na žiadnej kolobežke s takouto brzdou silou.. Pár krát som sa dokonca pozabudol a pri prudšom zabrzdení prednou brzdou som skoro preletel cez riadítka.

Nosnosť kolobežky je 120kg, skúšali sme však jazdiť dvaja s hmotnosťou spolu 150kg, na prvý stupeň a single Motor to však nebolo možné, na druhý stupeň a Dual Motor sme však zdolali aj väčšie stúpanie do kopca či dokonca horší terén.. Kolobežka ani s touto hmotnosťou nemala žiadny problém a vďaka robustnej konštrukcii nebolo toto zaťaženie nijako cítiť. Deck je dostatočne veľký aj pre takúto jazdu (ktorú však nijako neodporúčam, skúsili sme to len ako záťažový test). Dĺžka decku je 104cm a je zakončený robustným nášľapom o ktorý sa je v prípade potreby možné oprieť celou váhou.

Hodnotenie :

Plusy

  • Mohutná konštrukcia s robustným nášľapom
  • Výškovo nastaviteľné riadítka
  • Predný LED svetlomet s dostatočnou svietivosťou
  • Kvalitné brzdy dokonale nastavené z výroby
  • Veľký Display, podpora p-settings popísaných priamo v manuáli
  • Šikovný skladací mechanizmus, dostatočne veľký pogumovaný deck a zorganizované vedenie káblov
  • Pomer cena / výkon na veľmi dobrej úrovni

Mínusy

  • Riadítka by mohli byť o trošičku širšie
  • Single nabíjačka a nabíjanie do plna 10+ hodín
  • rýchlejšie vybijanie batérie pri duálnom režime

Aktuálny Kupón na Banggood nájdete tu :